– INTERIM HR –
Att hyra en interim HR konsult blir allt vanligare då man under en period är i behov av tillfällig support. Det kan många gånger vara det enklaste, mest effektiva och kostnadskloka sättet att tillfälligt lösa en situation!
Anledningarna kan vara många, såsom…
- HR avdelningen är överbelastad
- Lång sjukfrånvaro
- Föräldraledighet
- Nya projekt
- Någon slutar på företaget
- Expertkunskap i arbetsrätt & lagkrav
Det handlar i stort om att hålla verksamheten och pågående processer igång tills dess att uppgiften är löst, ordinarie person är på plats alternativt att säkerställa att rätt beslut tas på rätt grunder när det gäller HR frågor. Våra entusiastiska HR konsulter har lång & bred erfarenhet av HR´s alla områden. De är vana vid att snabbt bli aktiva & göra skillnad ute på sina respektive uppdrag!
Vår ambition är helt enkelt att lösa uppgiften & skapa trygghet i er organisation!
”Under uppdraget följer vi på HR Hubben upp
att både kund såväl som konsult är nöjda!”